loading
attention
Du har tastet feil kode Kontakt kundeservice »
Glemt koden Abonner på magasinet
annonse
VOKSER: Både Heidenreichs nettbutikk og fysiske butikker opplever omsetningsvekst, forteller Kai Johnsen (innfelt), salgssjef VVS og butikkansvarlig i Heidenreich.
VOKSER: Både Heidenreichs nettbutikk og fysiske butikker opplever omsetningsvekst, forteller Kai Johnsen (innfelt), salgssjef VVS og butikkansvarlig i Heidenreich.

Lykkes med lengre åpningstider

/ 2018-07-06 15:35:24

Tilbakemeldingene fra kundene var klare: Heidenreichs butikker åpner for seint og stenger for tidlig. Nå er åpningstidene utvidet.

Heidenreich er opptatt av å tilpasse seg til kundens hverdag og sammen finne løsninger som gjør det enklere for kunden å handle.

Nye handlemønstre

Et av områdene som Heidenreich ser det har vært endringer på er handlemønsteret, det vil si når på døgnet kundene handler varer.

Kai Johnsen er salgssjef VVS i Heidenreich. Han har over 10 års fartstid i Heidenreich og ennå flere år fra bransjen både på leverandør- og kundesiden. Han har derfor god oversikt over når på døgnet og hvordan kundene til Heidenreich ønsker å handle.

Johnsen har ansvaret for både salgsorganisasjonen på VVS og alle 33 butikkene til Heidenreich.
Endringer i åpningstidene på Heidenreich butikkene.

Åpner tidligere

De siste årene har Heidenreich sett at kundene flere steder satt i bilen og ventet utenfor når butikken skulle åpne klokka 07.00.

– Dette tok vi selvsagt tak i og mange av Heidenreich sine butikker åpner nå 06.30, sier Kai Johnsen.

Selskapet fikk også tilbakemeldinger om at butikkene stengte for tidlig.

– Derfor iverksatte vi i fjor en forsøksordning i blant annet butikken på Nyborg i Bergen og Haslevangen i Oslo. Heidenreich Nyborg har nå åpent kl. 06.00- 18.00 mandag- fredag, mens Haslevangen har utvidet åpningstid til kl. 18.00 mandag- torsdag. Så langt så har vi fått svært positive tilbakemeldinger fra kundene, så vi ser på dette for flere butikker og lokasjoner. Tilbakemeldingene fra kundene går på at de kommer seg raskere ut på anleggsadresser, unngår den verste køen gjennom byen og lengre åpningstider på ettermiddagen gjør at de kan handle inn det de trenger til neste dag på veien hjem.

Vakttelefonordning 24/7

Heidenreich sine kunder får til stadighet henvendelser på hasteoppdrag utenom ordinær arbeidstid.

Dette medfører naturlig nok også et behov for produkter utenom åpningstiden i Heidenreich sine butikker. Heidenreich har derfor en vakttelefonordning i sine butikker. Ordningen går i sin enkelthet ut på at utenom ordinær åpningstid i Heidenreich-buti kken så kan kunden ringe et vakttelefonnummer.

– Kunden kan så kjøre til avtalt butikk og få ut varene som han trenger. For denne tjenesten belastes kunden for et servicegebyr. Men på denne typen hastesaker så er våre kunders kunder villig til å betale ekstra for å fikset et problem der og da. Samtidig som det å vente til neste dag kan medføre enorme kostnader for kundens kunde, sier Johnsen.

Netthandelen vokser

Netthandelen er svært viktig for mange.

– Med svært gode ordrestopptider så kan en i mange geografiske områder bestille varer utover ettermiddagen og få de levert tidlig neste morgen, sier Johnsen.

Han fremhever at dette er en service kunder setter svært stor pris på.

Heidenreich opplever vekst i andelen av kunder og omsetningen som går via netthandelsløsningen, men samtidig øker også omsetningen i butikkene.

– Våre butikker er et av våre viktigste konkurransefortrinn og vi satser på utviklingen av våre butikker. Både når det gjelder sortiment, fagkunnskap hos de som jobber i butikk og ikke minst servicenivå. Jeg er stolt av mine kollegaer i butikk og den jobben de gjør hver eneste dag, sier Johnsen.

Totalt sett omsatte Heidenreich for 1.377 millioner kroner i 2017. Driftsresultatet ble 15,2 millioner.

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

ABONNER på magasinet
annonse
Tilgangskode



annonse
annonse
annonse