loading
attention
Du har tastet feil kode Kontakt kundeservice »
Glemt koden Abonner på magasinet
annonse
NYE LOKALER: Drammen Rørservice, her ved daglig leder og eier Jan Terje Kristiansen, rigger for videre vekst.
NYE LOKALER: Drammen Rørservice, her ved daglig leder og eier Jan Terje Kristiansen, rigger for videre vekst.

Drammen Rørservice vokser

/ 2017-05-03 10:27:18

– Selv om vi nå er blitt en bedrift med 17 ansatte, hender det ofte at jeg er ute og skrur litt selv, sier rørleggermester Jan Terje Kristiansen i Drammen Rørservice.

TEKST OG FOTO: JØRN WAD

For snart et par titalls år siden var han en mann med en plan. Det er han fortsatt. Men daglig leder og rørleggermester Jan Terje Kristiansen har kommet et godt stykke videre siden starten i 2005.

– Hemmeligheten er å ha fokus på økonomien og god dokumentasjon til kunde, mener han.

Nybygg til 10 millioner

Bedriften han eier og leder, Drammen Rørservice AS, ligger rett utenfor bygrensen i Drammen.Ved årsskiftet sto nybygget til om lag 10 millioner kroner ferdig.

– Jeg har fulgt den oppskriften jeg har hatt i alle år, nemlig egeninnsats. Selv om vi nå er blitt en bedrift med 17 ansatte, hender det ofte at jeg er ute og skrur litt selv. Både fordi jeg liker det og fordi det gir en unik innsikt i hvordan arbeidsdagen til den enkelte utvikler seg.

Han er ikke redd for å ta i et tak og la ned en enorm egeninnsats da de nye lokalene skulle bygges.

Forskjellige kunder

Drammen Rørservice AS har et stort spekter kunder. En del av jobbene er for forsikringsselskaper i tillegg til faste rammeavtaler og faste kunder. Da betyr det at alle ting må dokumenteres hele tiden. Kristiansen får av og til kommentarer fra rørleggerne om at de føler at de står med mobiltelefonen i hånden hele tiden og tar bilder. Men dette må til. Dokumentasjon og atter dokumentasjon på det arbeidet som gjøres, og som dermed kan legges i den enkeltes boligmappe på nett, og brukes som grunnlag når neste jobb skal gjøres.

For bedriften har massevis av kunder som kommer tilbake. Det kan være folk som har fått gjort en forsikringsjobb en gang, eller andre som har bestilt serviceoppdrag eller kanskje til og med har hatt bedriften som samarbeidspartner da huset ble ført opp.

– Man får vel kanskje ta det som et tegn på at man begynner å bli eldre at jeg av og til blir forbauset over folk som ringer og for eksempel skal ha skiftet et blandebatteri. Jeg sier kanskje noe i retning av at «det er da bare tre-fire år siden» vi var der, men så viser det seg at det kan ha gått innpå 10 år. Men tiden går fort når man har det moro, humrer han.

Satser på 20-22 millioner i år

– Hva skal du bli når du blir stor, da?

– Vi vi fortsatt planer. Vi omsatte for rundt 17-18 millioner kroner i fjor, og startet året med 12-13 ansatte. Nå har vi planer om å øke omsetningen til rundt 20-22 millioner kroner i år, og foreløpig ser det bra ut. Og vi tjener penger. Hele tiden har vi fokus på kostnader, både våre egne og kundenes. Jeg tror det er en del av årsaken til at vi hele tiden får tilbakevendende kunder: Vi dokumenterer hele tiden det vi gjør, og vi sørger for at kundene våre får de best tenkelige løsningene for de pengene som er til rådighet.

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

ABONNER på magasinet
annonse
Tilgangskode



annonse
annonse
annonse
annonse
annonse
annonse