loading
attention
Du har tastet feil kode Kontakt kundeservice »
Glemt koden Abonner på magasinet
annonse
NETTHANDEL: Nå begynner de å snakke høyt om nettbutikken – fra venstre Mailén Ophus, Jørgen Baardson og Tone Mella i Bademiljø.
NETTHANDEL: Nå begynner de å snakke høyt om nettbutikken – fra venstre Mailén Ophus, Jørgen Baardson og Tone Mella i Bademiljø.

Bademiljø lanserer nettbutikken

Georg Mathisen / 2017-10-16 07:00:15

Den har blomstret i det stille, men nå skal nettbutikken til Bademiljø lanseres offisielt. Allerede før start har omsetningen overrasket.

– Vi har solgt alt fra enkle produkter for under 200 kroner til nesten et komplett bad. Den største enkeltordren til nå har vært på 36.000 kroner, forteller nettansvarlig Mailén Ophus i Bademiljø.

I juni åpnet nettbutikken for handel, uten at noen har snakket så høyt om det. Men kundene har oppdaget det selv.

– Det har kommet inn ordre fra dag én, sier marketingsjef Jørgen Baardson.

Henter i butikken

Administrerende direktør Thorbjørn Theie er overrasket over responsen. Både over at så mange ønsker å handle på nettet og over hva de faktisk handler.

– Vi valgte å være litt «low key» først, for å være sikre på at systemene funket og at vi klarte å håndtere det riktig. Men nå har vi litt følelse med dette, mener han.
Nettkundene må hente det de har bestilt hos et av Bademiljø-medlemmene. Dermed trekkes de inn i butikken og tilbys fagkompetanse på montering.

Får monteringsjobbene

– Medlemmene våre er veldig positive så langt, forteller Jørgen Baardson.

– De er fornøyde med at de får ordre, men de er også flinke til å følge opp. De tar aktivt kontakt med kunden og spør om slikt som om kunden skal ha dusjkabinettet på 90 x 70 eller på 70 x 90, sier han.

Slikt er det jo fort gjort for privatkunden å gjøre feil med.

– Dessuten spør de om kunden vil ha det montert.

Kundene kan selvsagt krysse av når de handler for om de vil ha montering. Det krysser de fleste av for allerede før de blir kontaktet.

Nå er medlemmene allerede vant til at det kommer business på nett.

– Hvor mye det blir, er veldig varierende. Noen får kanskje en ordre om dagen. Andre får en i uken, forteller Mailén Ophus.

Øker med kampanje

Når Bademiljø er ute på TV eller på nett med kampanjer, så øker trafikken og salget på nett. Thorbjørn Theie er spent på hvordan netthandelen kommer til å fungere i bransjen.

Han trekker parallellen til skobutikkene. Der har det blitt så vanlig å prøve i butikken og gå hjem for å handle på nett at butikker har begynt å ta betalt for å la kundene prøve sko. Til gjengjeld får de avslag hvis de faktisk handler etter å ha prøvd.

– Det er så lett å handle på nett. Vi jobber for en god kundeopplevelse så ikke kundene går andre steder for å lete etter informasjon om produktene, sier digital markedskoordinator Tone Mella, som arbeider med nettbutikk og sosiale medier i Bademiljø.

Thorbjørn Theie konstaterer at det er blitt stadig vanskeligere å treffe «ballets dronning» – altså forbrukeren. Trykte medier er ikke døde, annonser er blitt mye billigere, men det er langt færre som leser annonsene på papir. TV er blitt vanskeligere med et utall av kanaler. Så kommer alle de andre mulighetene i tillegg.

– Halvparten av dem som kommer inn på nettsidene våre, gjør det via mobiltelefonen, forteller Tone Mella.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

ABONNER på magasinet
annonse
Tilgangskode



annonse
annonse
annonse
annonse