loading
attention
Du har tastet feil kode Kontakt kundeservice »
Glemt koden Abonner på magasinet
annonse
FRONTFIGUR: Assemblins rørleggerbas Omar Muhumed er ett av ansiktene som ble brukt i annonsekampanjen. HR-sjef Knut Kjelsås (innfelt) melder om gode resultater. (Foto: Assemblin)
FRONTFIGUR: Assemblins rørleggerbas Omar Muhumed er ett av ansiktene som ble brukt i annonsekampanjen. HR-sjef Knut Kjelsås (innfelt) melder om gode resultater. (Foto: Assemblin)

Suksess med sms-rekruttering

Arne Kongsnes / 2017-03-20 09:00:33

Assemblin har allerede ansatt fire nye rørleggere etter en annerledes rekrutteringskampanje. HR-sjef Knut Kjelsås er veldig fornøyd.

Annonsekampanjen hadde det største trykket i begynnelsen av mars med radiokanalen P4, Amedias nettaviser i Oslofjord-området, Facebook og Assemblins egne nettsider. Målet var å rekruttere rørleggere og elektrikere til selskapet.

Assemblin, annonsekampanje

Over 100 interesserte

– Mer enn 100 har tatt kontakt via sms, slik vi ba om. Det er en respons som langt har overgått våre forventninger, sier HR-sjef Knut Kjelsås i Assemblin.

Kampanjen: Trenger flere i Oslo, Østfold, Akershus, Vestfold og Buskerud

Så langt er det ansatt fire nye rørleggere og mange andre skal følges opp.

– Terskelen for å ta kontakt med oss har vært lav. Det betyr også at ikke alle aktuelle, noen mangler rett og slett den grunnleggende kompetansen, forklarer  Kjelsås.

Styrker omdømmet

Kampanjen handler bare ikke om å skaffe nye mannskaper til Assemblin. HR-sjefen er ikke i tvil om at det også er god merkevarebygging:

– Kampanjen har gjort Assemblin veldig synlig, vi blir lagt merke til. Vi har fått overraskende mange positive tilbakemeldinger. Assemblin lyser på himmelen, sier en glad HR-sjef.

Nytt sykehus i Vestfold: Tidenes største kontrakt for Assemblin

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

ABONNER på magasinet
annonse
Tilgangskode



annonse
annonse
annonse
annonse
annonse