loading
attention
Du har tastet feil kode Kontakt kundeservice »
Glemt koden Abonner på magasinet
annonse
– Vi er takknemlige for all hjelp og støtte fra bransjen i denne svært vanskelig saken for OSO, og ber igjen om unnskyldning for ubeleiligheter som våre bransjepartnere kan oppleve som følge av våre produkter, sier administrerende direktør i OSO Hotwater. Foto: VVS-dagene/ Lars Opstad.

OSO-sjef: Takk for all hjelp og støtte

Jan Erik Røine / 2016-05-19 13:05:42

OSO Hotwater jobber på spreng med å informere alle som har en varmtvannsbereder av typen det er avdekket alvorlige feil på.

Onsdag fortalte NRK om en boligbrann i Harstad hvor en kvinne omkom. Brannen var forårsaket av en feil på varmtvannsberederen produsert av OSO Hotwater, ifølge NRK.

– Saken som var omtalt på NRK Dagsrevyen i går er dypt tragisk og jeg vil, både personlig, og på vegne av bedriften, beklage på det sterkeste og be om unnskyldning, skriver administrerende direktør i OSO Hotwater, Sigurd Braathen i en e-post til Rørfag.

OSO har lange advart mot varmtvannsberederne som det senere er funnet feil på. Berederne ble produsert i fra 2009 til 2011.

– Vi informerte om saken straks vi ble klar over varmgang i produktene, og i januar 2013 / november 2014 annonserte i vi i alle landets aviser med opplag over 20.000. Saken var også oppe på NRK Dagsrevyen i 2013 og i de fleste av landets nettaviser i etterkant av dette, informerer Braathen.

– Vi beklager at vi har levert produkter som ikke holder mål, og er takknemlige for all hjelp som bransjen kan gi oss i denne saken. OSO er avhengig av å holde «armene rundt» samtlige henvendelser i saken, og vil oppfordre alle våre installatørpartnere som blir kontaktet av publikum om å henvise til OSO, enten på nett http://osohotwater.no/ eller pr. tlf. 32 25 65 20.

Videre skriver Braathen at de deretter vil forsøke å få bekreftet via dialog med kunden at de faktisk har et produkt som er av de berørte typene, dvs. innenfor advarselsperiode etc.

– De aller fleste av de som kontakter oss har ikke et berørt produkt, og det er viktig at vi får bekreftet dataene før vi går videre i hvert enkelt tilfelle, poengterer Braathen.

Hvis kunden ber om assistanse i forbindelse med utskiftningen av ledning, vil vi kontakte den rørleggeren som kunden har oppgitt som referanse, eller alternativt den som er nærmest kunden. Hvis noen av våre rørleggerpartnere vet om sluttbrukere som har kjøpt et av de berørte produktene er vi takknemlige for informasjon om det, skriver han.

Takker for støtten

OSO vil i løpet av dagen sende ut en melding til bransjepartnere med informasjon om hva som har skjedd, hva de har gjort, hva de vil gjøre fremover og hvordan vi som bransje bør forholde oss til henvendelser.

– Vi er takknemlige for all hjelp og støtte fra bransjen i denne svært vanskelig saken for OSO, og ber igjen om unnskyldning for ubeleiligheter som våre bransjepartnere kan oppleve som følge av våre produkter. Vi skal gjøre alt vi kan for å vise oss tilliten bransjen har vist oss verdig, og for å lage produkter av topp kvalitet hvor slike ting aldri kan gjenta seg, understreker administrerende direktør i OSO Hotwater, Sigurd Braathen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

ABONNER på magasinet
annonse
Tilgangskode



annonse
annonse
annonse
annonse
annonse