loading
attention
Du har tastet feil kode Kontakt kundeservice »
Glemt koden Abonner på magasinet
annonse
Digitalt tilstede: – Det er viktig at Rørkjøp er digitalt tilstede, sier adm. direktør Anneche Enerhaugen. (Foto: Rørkjøp)

Viktig å være digitale

Synnøve Prytz Berset / 2016-12-02 09:41:34

Rørkjøp var den første rørleggerkjeden som satset på netthandel. Nå tror de flere snart vil følge etter.

For tre år siden åpnet Rørkjøp sin egen nettbutikk. I høst ansatte de en egen daglig leder, Anneche Enerhaugen, til å videreutvikle butikken.

Pioner

Ifølge Enerhaugen er Rørkjøp opptatt av å være fleksibel og tørre å prøve nye ting. Dette var også litt av bakgrunnen for at de turte å være tidlig ute og satse på nett.

LES MER: VVS-kjedene er nettsinker

– Vi gjorde det fordi det er viktig at Rørkjøp rørleggeren er digitalt tilstede og fordi kjedens rørleggere ønsker det, sier Enerhaugen, som tror de vil få konkurranse fra de andre kjedene.

– Det vil skje i løpet av kort tid vil vi tro, sier Enerhaugen.

Omforent modell

Rørkjøp Nett AS omsatte for 48 millioner kroner i 2015. I 2016 har nettinntektene ha økt til cirka 65 millioner kroner.

– Et av ankepunktene med nettbutikk har for noen av kjedene vært organisering av salgsinntekter på nett til de ulike medlemsbedriftene. Men dette har vært uproblematisk for Rørkjøp, sier Ener­haugen.

– Inntektene tilfaller kjedens medlemmer etter omforent modell i kjeden.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

ABONNER på magasinet
annonse
Tilgangskode



annonse
annonse
annonse
annonse
annonse