loading
attention
Du har tastet feil kode Kontakt kundeservice »
Glemt koden Abonner på magasinet
annonse
FESTKLARE: Alexander Andersen (t.v) og Ove Røn i Brødrene Dahl arrangerer åpningsfest på Langhus i Ski mandag.

Feirer nytt servicesenter

Arne Kongsnes / 2016-09-01 10:02:22

Mandag åpner Brødrene Dahl offisielt sitt nye servicesenter på Langhus.

Festverten under den offisielle åpningen mandag er Alexander Andersen, leder av det nye servicesenteret, som ligger vegg i vegg med sentrallageret på Langhus.

– Alle de store leverandørene vil være til stede for å vise frem sine produkter og løsninger. Det blir også grilling, rød løper og litt ekstra gjennom hele uka, forteller Andersen.

Åpnet i det stille

De første kundene har begynt å finne veien innom. Etter å ha bygget butikk hele sommeren, åpnet Andersen og og kollegaene litt i det stille fra slutten av august.

– Jungelordet har gått, og vi ser at veldig mange har vært nysgjerrige. Servicesenteret ligger bra plassert i forhold til den utbyggingen av Follobanen og de mange nye næringsbyggene som kommer her. For en del morgenfugler fra Østfold og sørover som skal inn til Oslo, har det passet bra å svinge innom oss når vi åpner klokka 06, hente ut det de trenger og ta med en kaffekopp. Da slipper de unna den verste rushtrafikken innover til Oslo, sier Andersen.

BD arealetSTORT OG LUFTIG: Den nye servicesenteret er på 1.540 kvadratmeter.  

 Nesten 9.000 produkter

Det nye servicesenteret på 1540 m2 teller nesten 9.000 produkter innen både VVS, vann og miljøteknikk, samferdsel og sikkerhet. På sentrallageret vegg i vegg ligger ytterligere mer enn 20.000.

Det er særlig innen vann og miljøteknikk, samt industri, at varelinjen ute i senteret er utvidet, med produkter som tidligere ikke har vært tilgjengelig annet enn ved bestilling.

Andersen forklarer:

– Det er en del store komponenter innen vann og miljøteknikk som vi ser at for eksempel driftsavdelingen i kommunene kan ha behov for på kort varsel. Det kan være en anboring, kum eller større deler for avløp/spillvann for å kople seg på en stikkledning eller kommunalt avløp. Kabelinfrastruktur er også en viktig del siden utbyggingen er stor i området, sier Andersen.

Fysiske butikker viktig

Nylig kunne Brødrene Dahl fortelle at veksten innen elektronisk handel har vokst jevnt og trutt og nå står for hver tredje krone av omsetningen.  Økningen har likevel ikke gått på bekostning av salget i butikk som også peker oppover.

Driftssjef Ove Røn, ansvarlig for flere av Servicesentrene i Oslo-området, mener satsingen på de fysiske butikkene er viktig.

– For veldig mange rørleggere i Oslo er vi lageret deres. Da må vi være der de er, og tilgjengelige både for å hente ut varer og ta imot retur. Dessuten er det ofte lettere å stå med en del i hånden og prøve den sammen med en annen, enn bare å se på tegninger, sier Ove Røn.

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

ABONNER på magasinet
annonse
Tilgangskode



annonse
annonse
annonse
annonse
annonse